kodys

Denna bloggen handlar om mig, mina vänner och mitt liv efter att jag kom till Sverige.

Agillity

Igår gick jag med matte och husse till Värnamo brukshundklubb, där vi tränade agillity. Det var jättekul och jag tyckte det var lätt att klara alla hinder. Mitt i allt kom mormor och kollade på. När vi sklle gå hem föreslog mormor att vi ska träna spår imorgon, så jag får testa det också!




Vi började med att hoppa över vanliga hinder, för matte tycker jag är så duktig på att hoppa.


Sen testade vi slalom, men det var lite svårare. Jag trodde man skulle hoppa över pinnen i mitten. Det tog lite tid innan jag förstod grejen med det...


Jag och mormor blev trötta och tog en vilopaus. Vilken tur att det hade regnat så jag kunde dricka slaskvatten från marken! Vanligt kranvatten duger inte åt mig liksom. 






Tunneln var också rätt obegriplig för mig.Varför ska jag springa genom den grejen när jag kan springa runt den? Först efter att matte krupit igenom den med godis förstod jag vad jag skulle göra, fast jag låtsades att jag inte fattade så att matte fick krypa lite till. Hon ska allt få känna hur det känns att vara hund!


Vipp-brädan förstod jag, men den var rätt läskig. De första gångerna gick bra, men jag blev så rädd när den slog ner så jag kom på ett trick. Man kan hoppa av brädan när man kommer halvvägs så slipper man vara med om det! 


Sist av allt testade vi däcket. Det var nog det momentet som var svårast. Det är svårt att komma ihåg om man ska hoppa rätt igenom däcket, eller om man ska gå runtom. Att man dessutom inte får sätta tassarna på det gör det ännu svårare...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: