kodys

Denna bloggen handlar om mig, mina vänner och mitt liv efter att jag kom till Sverige.

Hej!

Mitt namn är Kody och jag är en hund. Jag har skapat denna bloggen  eftersom idag är den första dagen av resten av mitt liv! Ett nytt kapitel startade idag, jag flyttade nämligen hem till en ny familj. Jag kommer ursprungligen från Spanien, men jag hade ingen familj där som kunde ge mig mat och ta hand om mig, så jag fick flytta till ett ställe i Sverige som hjälper hundar som mig. Jag fick åka till vetrinären som såg till att jag var frisk, och att jag skulle fortsätta vara frisk i framtiden. Jag fick bo på en plats med många andra hundar jag kunde leka med, men efter ett tag var det en snäll tjej som sa att jag fick bo tillsammans med henne och hennes hund i deras lägenhet uppe i Dalarna. Mora närmare bestämt. Det var mysigt. Vi gick på långa promenader i skogen och jag och den andra hunden fick leka och busa jättemycket. Men för ett par veckor sen fick jag reda på att jag skulle få en alldeles egen husse och matte, och att jag skulle bo med dem i deras lägenhet istället. Deras lägenhet ligger nere i Smålands djupa skogar, så jag har suttit i en bil i över hela 6 timmar idag! 
Som ni säkert redan har förstått kommer min blogg handla om mitt liv här i Småland. Jag kommer med text och massvis med bilder berätta allt som händer!


Detta är jag i bilen på vägen hem. Min nya matte har sagt att det är sista gången jag har tillåtelse att följa med vilt främmande människor i en bil sådär. Hädanefter måste jag fråga henne eller husse om lov först.


När vi kom hem fick jag en present. En blå nalle! Egentligen gillar jag rosa mest, och det har min nya matte försökt förklara för min nya husse, men han hävdar bestämt att killar inte ska ha rosa saker. Jag hoppas att matte får sin vilja igenom i framtiden så att jag bara får rosa saker. Jag har i alla fall fått ett rosa koppel, men jag har ett grönt också så att husse vågar gå ut med mig utan att skämmas...


Detta är min nya matte. Hon heter Charlotte, men de flesta kallar henne Lotta eller Kitti. Själv kommer jag bara kalla henne matte. Hon gillar inte riktigt att vara med på bild, det är därför hon håller på att fjanta sig så framför kameran. Någon gång i framtiden kanske det kommer en vettig bild på henne. Vi får väl se.


Detta är min nya husse Cesar. Det bästa med honom är att han gillar att leka lika mycket som jag! Vi har hållt igång och busat varenda minut sen vi hoppade ur bilen, så nu är vi lika trötta båda två.


När vikom fram till lägenheten visade det sig att matte är vakt åt sin kusins katt Holly. Holly verkade vara lite intresserad av mig i början, så jag närmade mig henne lite försiktigt...


men då blev hon jättesur och blängde på mig och gjorde jättekonstiga ljud! Jag vet inte varför hon inte gillar mig, jag som tycker så mycket om katter. Kanske har hon bara en dålig dag...


Jag förstod vinken och satte mig snällt i soffan med matte istället. Men jag kunde inte släppa katten helt.. Tänk vad kul vi två kan ha! Vi skulle ju kunna leka hela tiden! Hon har legat under soffan och surat jättelänge nu, men lite intresserad verkar hon faktiskt ändå. Med jämna mellanrum tittar hon fram och smyger sig lite närmre, men när hon märker att vi ser henne springer hon genast tillbaks till sitt gämställe.


Nu ska jag sova för jag är helt slut! Det har varit en konstig dag, full med nya människor, lukter och intryck. När vi kom fram tog matte dessutom med mig på promenad, visserligen bara runt kvarteret, men att se allting nytt krävde rätt mycket energi ändå. Imorgon ska jag se om Holly gillar att leka kurragömma, för det kanske är det hon menar med att ligga tryckt under soffan hela tiden..

Godnatt allihopa!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin på Hundrondellen
skriven :

Välkommen hem Kody,Vi saknar dig redan...Du kan vara helt lugn för du kommer att få ett jätte bra liv med världens underbaraste husse och matte. Och du...sköt dig nu så får du extra godis!! Men var inte för snäll hela tiden för då blir matte och husse fort bortskämda-det är så dom funkar förstår du. Puss och Kram på dig din goa lilla kille! Malin