kodys

Denna bloggen handlar om mig, mina vänner och mitt liv efter att jag kom till Sverige.

Mjölk och regler

God morgon! Idag tog jag och min nya familj oss en sovmorgon, eftersom vi kom hem så sent inatt. Det första jag och matte gjorde när vi vaknade var att gå till Netto och handla. När hon band mig utanför blev jag lite orolig för att hon bara skulle lämna mig där, men jag bestämde mig ganska snabbt för att köra den coola stilen och chilla lite istället. Jag var fortfarande rätt trött efter gårdagens alla händelser, så jag la mig på asfalten och vilade lite istället. Som tur var blev matte klar rätt snabbt, hon skulle tydligen bara köpa mjölk.
Något som gör mig lite förvirrad är alla konstiga regler som finns här! Jag måste sitta ner och vänta, både innan jag går ut och innan jag får mat. Varför?! Jag har ingen aning, människor är så konstiga. Jag antar att jag får fortsätta göra som de säger och se var det leder. Att bo här är som att vara på en internatskola! Jag har redan börjat träna, och har faktiskt lärt mig ett nytt trick. Eller nästan i alla fall. När jag hör kommandot "dansa" är det meningen att jag ska ställa mig på bakbenen och snurra ett varv, det går bra nästan varje gång jag testar! Matte pratar om att vi kanske ska börja träna något som hon kallar freestyle. Jag hoppas jag får träffa många nya hundkompisar om vi går på sånna träningar. För övrigt vill katten fortfarande inte prata med mig. 






Jag och husse tränar på att dansa
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kristina "Mormor"
skriven :

Gud så söt du är lilla gubben. Va nu en snäll pojke så kommer jag och tittar på dig när min semester är slut.

2 Anneli
skriven :

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/sondag-dagens-blogg.html#comment